Hold

Bryd dit mønster og få et afslappet forhold til mad

 

DiætistCentrets kliniske diætist Louise Rostgaard afholder gruppeforløb for kvinder.

Gruppeforløbet er til dig, der

  • vil opleve lettelsen ved at kunne spise uden en masse forbud, regler og dårlig samvittighed
  • ønsker konkrete redskaber til at sammensætte maden i løbet af en dag, så du får, hvad du har brug for og samtidig med taber dig
  • vil forstå mere omkring årsagerne bag, hvorfor vi spiser, som vi gør
  • vil være en del af et fællesskab, hvor du får støtte, sparring og konkrete redskaber til at ændre livsstil

 

Tidligere deltager siger:

Frederikke

Jeg kan mærke et skift i min måde at tænke omkring vægt- og vægttab på.
Rigtig meget af ens vågne timer kan ellers normalt gå med selvbebrejdelse, dårlig samvittighed og deraf følgende dårligt humør. Louise inviterer til en anden vej – hvor man ikke kan ”falde i”, hvor tingene ikke bare er sort-hvide, og hvor uhensigtsmæssig spisning ikke handler om, at man er dum eller bare skal tage sig sammen.

 

Lisette

Det er utroligt, at samtaler, hvor snak om selve kosten fylder forholdsvist lidt, kan gøre så meget.

I stedet bliver der lagt vægt på tankemønstre, vaner, hvordan mad fylder i sociale sammenhænge og mindfulness. Dermed ikke sagt, at der ikke bliver snakket om kosten, for det gør der. Det fylder bare ikke. Når vi så snakker om kosten, så er det blandt andet optimal sammensætning af måltider støttet med konkrete forslag til mad og ændringer i kosten. Det er dog alt sammen set ud fra et syn om, at ingen madvarer er forbudte.

Jeg har igennem forløbet fået øjnene op for, at fx mavesult ikke er det samme som hovedsult, værktøjer til at håndtere mine cravings, fået indblik i hvordan mindfulness kan hjælpe med at komme i kontakt med min krop og mærke efter, hvad jeg føler. Samtidig har jeg fået en tro på at projekt ”vægttab” rent faktisk kan lade sig gøre uden stramme slankekure og diæter.

 

Ulla

Tiden for mig har været så udbytterig, idet jeg har lært at acceptere mine ”dårlige” vaner, så jeg har kunnet arbejde med dem og de er blevet til sundere vaner. Hele mit mind set er blevet vendt på hovedet. Særligt det at jeg faktisk kan tillade mig selv at måtte spise alt uden dårlig samvittighed, har givet mig kontrollen tilbage.

Jeg taler ikke længere ned til mig selv eller fordømmer mig selv. Jeg er OK, og med kærlig omsorg bliver jeg en sundere udgave af mig.

 

Eva

Louise tilpasser sit forløb, så det i høj grad passer til deltagerne og de udfordringer hver især slås med fra gang til gang. 
Louises trygge rammer gør det lettere at dele tanker og finde den nødvendige støtte hos hinanden. Dette er en af holdets helt store styrker. Vi har grædt og grint sammen og det på trods af store forskelle i livssituation og alder.
Louise er superdygtig til at vejlede på en både professionel, fleksibel og kærlig måde. Holdet er en rolig vej mod større selvindsigt og sundhed 😄❤

 

Hvordan foregår det?

Gruppeforløbet strækker sig over 3,5 måned med 8 mødegange af 3 times varighed. Vi mødes en eftermiddag hver anden uge i DiætistCentrets lokaler i Vanløse, og vi kan max være 12 deltagere på et hold. Dette er for at skabe plads til hver enkelt deltager.

Der er et tema hver gang, og mødegangene bygger ovenpå hinanden, så der er en rød tråd i alt, hvad vi laver. Den uge, hvor vi ikke mødes, vil du blive præsenteret for en opgave.

Du får desuden gratis adgang til øvefiler, som vi benytter undervejs, et lukket opskriftsunivers og blide træningsøvelser. Derudover bliver du del af en lukket Facebook-gruppe, hvor I deltagere kan dele og sparre med hinanden samt stille Louise spørgsmål.

 

Hvad indeholder gruppeforløbet?

Hver gang vil I få viden, sparring og konkrete redskaber indenfor få emner, I arbejder med fra gang til gang. Alt sammen redskaber, der vil hjælpe dig med at slippe et anstrengt forhold til mad, få helt konkrete redskaber til at lave ændringer i din hverdag, der er overskuelige for dig, og til at hjælpe dig med at forstå, hvorfor du spiser – og hvordan du kan hjælpe dig selv på en blid og mere kærlig måde.

Hver gang vil også inkludere blid bevægelse på en måtte, så du skal have tøj på, du kan bevæge dig i. Udgangspunktet er en kombination af pilates, yoga, afspænding, vejrtrækningsøvelser, mindfulness og anden opmærksomhedstræning.

Inden forløbets start vil der være en indledende telefonisk samtale med Louise, hvor du kan få svar på eventuelle spørgsmål, og hun kan få et overblik over jeres særlige situationer og behov.

Du har som deltager mulighed for at blive vejet hver gang, men vægten ser vi på forløbet som mindre vigtig, da vi bruger forløbet på at ændre tankegangen omkring maden. Flere ser faktisk slet ikke deres vægt, da den kan sætte en masse mønstre i gang, der spænder ben for dem.

 

Praktiske oplysninger

Hold i foråret:

Aften: Hver anden mandag kl. 17-20

Februar: 4/2, 18/2

Marts: 4/3, 18/3

April: 1/4, 15/4, 29/4

Maj: 13/5, 27/5

Juni: 11/6 (OBS tirsdag pga. pinsen)

 

Formiddagshold:Hver anden onsdag kl. 11.00-14.00

Februar: 6/2, 20/2

Marts: 6/3, 20/3

April: 3/4, 17/4

Maj: 1/5, 14/5 (OBS tirsdag), 29/5

Juni: 12/6

 

Pris og betaling

6999 kr. for hele forløbet

 

EARLY BIRD RABAT

Indtil d. 25. januar får du hele 2000 kr. rabat på forløbet og kan altså få forløbet for 4999 kr.

 

VENINDE-RABAT

Tag din veninde i hånden og sørg for, at hun også bliver tilmeldt holdet. Så får du 10% veninderabat – og kan dele oplevelsen med din veninde. Kontakt mig på mail for at høre nærmere.

 

Hvorfor skal du vælge gruppeforløb?

Et gruppeforløb er GENIALT af flere grunde:

  • Du forpligter dig nemlig ikke kun overfor dig selv og mig, men også ift. de andre kvinder på holdet.
  • Du vil få et fællesskab, hvor I alle står i samme situation og kan støtte hinanden.
  • I vil have mulighed for at mødes mellem vores mødegange og fx gå ture sammen, motionere på anden vis, snakke eller lave mad sammen.
  • I vil høre hinandens historier, udfordringer og erfaringer, og gennem dette vil du også blive inspireret og klogere på dig selv
  • På holdet skaber vi også en fortrolighed, så det bliver legitimt at tale om de vaner, tanker og følelser, der kan ligge bag fx trøstespisning eller følelsen af kontroltab.
  • Derudover sparer du en del penge (faktisk over 8.000 kr.!), hvis du sammenligner med samme mængde timer hos en klinisk diætist i et individuelt forløb.

 

Hvad lærer du?

  • Større forståelse for sund mad og de MANGE måder, man kan spise sundt på
  • Konkrete strategier til at opnå sunde kostvaner, der ikke er svære at fortsætte med at have
  • Forståelse for, hvorfor og hvornår du craver, og hvordan du kan skabe rum for en sød tand
  • Masser af inspiration til lækker mad
  • Mere kontakt til din krop, både så du mærker, om den har brug for mad og hvordan den (og dermed du) har det
  • Mere fokus på at nyde den mad, du spiser og slå autopiloten fra
  • Mere kontakt til dine behov og flere handlemuligheder for at opfylde dem end ved at spise
  • Et alternativ til tanken om, at du enten skal være på kur eller også kan det være lige meget, altså enten kontrol eller tab af kontrol
  • en øget evne til at bære over med dig selv, når du ikke spiser, som du gerne ville
  • Mere forståelse for, hvordan dine tanker og følelser påvirker din spisning
  • Inspiration til mere bevægelse, der passer til dig, dit liv og din krop

 

Her kan du læse mere omkring det konkrete indhold på gruppeforløbet

Opbygning hver gang

• En runde bordet rundt omkring, hvordan det er gået siden sidst
• Masser af viden, samtaler og nye redskaber
• Blid bevægelse, opmærksomhedsøvelser, kropsfokus og åndedrætsøvelser og opærksomhedsøvelser
• Målsætning til næste gang – hvad vil du helt konkret gerne øve dig på at gøre mere af?

Emner

1. gang Vaneændring og hjernen

Hvorfor spiser jeg ikke, som jeg gerne vil?

2. gang Viden om mad – din aftensmad

Dit forhold til din krop

3. gang Viden om mad – fortsat + Skjulte kalorier

Effekter af regler, forbud og alt eller intet-tankegangen – mytepunktering

4. gang Alt det mellem måltiderne

De forskellige former for sult

Sult, mæthed og at spise med opmærksomhed

5. gang Frokost

Selvomsorgens mange facetter

6. gang Morgenmad

Hvilke følelser kan du spise på?

7. gang Drikkevarer

Vær nysgerrig på dine behov og følelser

8. gang Når det ikke er hverdag

Hvilke overbevisninger tjener dig ikke mere?

9. gang Nydelsesfuld bevægelse

Hvordan du også trigger din hjernes belønningscenter

10. gang Afslutning

Emnerne kan ændres undervejs, hvis jeg mærker, at deltagerne har brug for en anden rækkefølge. Det er deltagernes behov, der kommer først.

 

Hvem henvender forløbet sig til?

Hvem henvender forløbet sig til?

Hvem henvender forløbet sig IKKE til?

  • Dig, der oplever, at du har prøvet mange forskellige kure uden succes

 

  • Dig, der har en yoyo-vægt, hvor du taber dig, når du er på kur, men tager endnu mere på, når kuren stopper

 

  • Dig, der oplever dig lettere forvirret eller stresset over alle de forskellige sundhedsbudskaber, du dagligt fyldes med

 

  • Dig, der er nysgerrig på at årsagsbehandle din overvægt – og ved, at det også handler om, hvorfor du spiser og ikke bare hvad du spiser

 

  • Dig , der oplever, at du skammer dig over din krop og/eller har tendens til meget selvkritik

 

  • Dig, der oplever, at du har svært ved at styre, hvad du spiser

 

  • Dig, der overbevist om, at man skal lide eller være sulten for at leve sundt og gerne vil prøve noget andet.
  • Du lider af svær grad af angst eller depression

Så skal behandling af dette være førsteprioritet.

 

  • Du lider af en spiseforstyrrelse, der kræver anden professionel behandling

(svær grad af overspisning, bulimi, ortoreksi, restriktiv spisning).

Så har du brug for mere intensiv terapeutisk behandling først

 

  • Hvis du grundet en sygdom/lidelse har brug for en anden mad end normalkosten

(fx nyresygdom eller irritabel tarm). Hvis du fx har PCOS, ikke tåler mælk eller er vegetar, kan du sagtens deltage på holdet

Er du i tvivl om hvorvidt forløbet henvender sig til dig, så kontakt louise på  louise@diaetistcentret.dk. Send hende gerne dit telefonnummer så hun kan ringe dig op.

 

Hvordan køber jeg forløbet?

Du køber forløbet ved at skrive til Louise Rostgaard på louise@diaetistcentret.dk (skriv gerne ’gruppeforløb’ i emnefeltet) eller ring til Louise på 22 48 66 67. (OBS benyt kun dette nummer, hvis du ringer angående hold).

De oplysninger vi har brug for er, dine oplysninger, om hvilket hold du ønsker at deltage på og evt. navn på ekstra deltager, som du ønsker at tilmelde samt kontaktinformationer på hende.

Vi vil herefter sende dig en faktura med betalingsoplysninger, og når der er betalt, har du en plads på holdet.

Når du har betalt forløbet, vil du blive kontaktet af Louise for at finde en dato for den introducerende samtale. Du skal ikke forberede noget til denne.

 

Fortrydelsesret og tilbagebetaling

Når du først er tilmeldt, er det ikke muligt at få det fulde beløb tilbagebetalt. Der er fortrydelsesret indtil 5 dage før opstart af forløbet, hvor det vil være muligt at få 50% af beløbet retur.

Hvis Louise til den individuelle samtale vurderer, at deltagelse på holdet ikke kan lade sig gøre for dig, vil du få det fulde beløb refunderet.

Hvis du ikke kan komme til en undervisningsgang (pga. sygdom, andre arrangementer etc.), bliver denne desværre ikke refunderet
Skulle Louise være forhindret grundet fx sygdom vil du tilbydes en alternativ undervisningsgang eller tilbagebetales svarende til den undervisningsgang der aflyses.

 

TILKØBSMULIGHEDER

Individuel vejledning og kostplan

Det vil undervejs være muligt at tilkøbe individuel vejledning med Louise, evt. med udfærdigelse af en individuel kostplan.

Priser

  • 20 minutters vejledning: 290 kr.
  • 35 minutters vejledning: 510 kr.
  • Kostplan (efter vejledning): 325 kr.

Når du er tilmeldt hold, kan du booke tid til tilkøbsmulighederne ved at maile eller ringe til Louise Rostgaard på louise@diaetistcentret.dk eller 22 48 66 67. (OBS benyt kun dette nummer, hvis du ringer angående vejledninger i forbindelse med at du går på hold)